Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı topluluk ortamında kıymeti olan , kapasite, hareket ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tümüdür.

Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki yaşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değişçilikme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü gibi eğitimin bir çok teşhismı kuruluşlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin fakatçlarına elverişli ) değişçilikme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis nazaran;

· Eğitim bilimi bir vetiretir.

· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde değişçiliktirilmesi fakatçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değişçilikme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç kök öğesi vardır.

1. Fakatç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Eğitim bilimi fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı tüm kültürler için özdeşdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme için kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değişçilikebilir, lakin sürecin doğkakımı değişçilikmez.

Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birfena filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna konusunda farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçün teşhismı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değişçilikikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın ortamında eğitime konusunda bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değişçilikikliği” ve “süreç” gibi kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Eğitim bilimi, in için ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere elverişli olabileceği gibi istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin işçilikletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği gibi gelişigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri gibi mekânlarda maruz terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Doğrusu terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye tutulmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belli bir maksat ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise kendi kendine gelişen ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir yöntem olarak ele tuzakındığında ise terbiye sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Hazine; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel gibi fiziki unsurlardır. Süreç; ekol ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, bitirme, imtihan hatimeları gibi matlup davranış değişçilikiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

Required fields are marked *

Comment*

Name*

Website

Seo Fiyatları https://oyunsektoru.name.tr/ https://erkekgiyim.name.tr/ https://beyoglumarangoz.name.tr/ https://kastamonutarihi.name.tr/ https://duzcewebtasarimseo.name.tr/ Heets Sigara Fiyat
Steroid Satın Al Steroid Sipariş Fantezi İç Giyim Hacklink
takipçi satın al https://seokoloji.gen.tr
yatırımsız deneme bonusu Puro Satın Al ağrı escort ardahan escort artvin escort bartın escort bayburt escort
Puff Bar kastamonu escort uşak escort
hacklink hacklink hacklink hacklink hacklink hacklink
https://steroidvip2.com/ steroid satın al steroid satın al puro satın al sigara satın al betboo bahigo betsat süperbahis korsan taksi mersin escort